ترجمه تعدادي کتاب و مقالات در حوزه زيويه

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کردستان با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn)،گفت: در پاپگاه زيويه بحث مرمت ، استحکام بخشي و رفع خطر قلعه انجام شده است .

اقبال عزيزي با بيان اينکه در حال گرد آوري سوابق پژوهشي هستيم که درباره زيويه انجام شده است ، افزود: همچنين ترجمه تعدادي کتاب و مقالات که در رابطه با زيويه نوشته و ترجمه نشده است در دست اقدام است .

وي در ادامه به ديگر اقدامات در اين پايگاه‌ اشاره کرد و گفت: پايگاه زيويه در حفاظت و مرمت فعال است و به سمت فاز پژوهشي حرکت مي‌کند .

عزيزي ادامه داد: قلعه باستاني زيويه به فاصله ۵۵ کيلومتري جنوب شرق شهرستان سقز و در شمال روستايي موسوم به همين نام واقع شده است. قلعه زيويه يکي از قلعه هاي باستاني استان کردستان است که در سال ۱۹۴۷ کشف شد.

وي اضافه کرد : اين قلعه بر روي تپه اي بنا شده که بر نواحي پيرامون آن مشرف بوده و تسلط کامل داشته است که امروزه از نظر گردشگري نيز چشم انداز بسيار زيبايي دارد.

عزيزي خاطرنشان کرد: زيويه هم از نظر معماري و هم از نظر آثار هنري يکي از شاخص ترين مکان هاي دوره تاريخي محسوب مي شود و احتمالاً مربوط به اقوام ماننايي است که ۲۷۰۰ سال پيش مي زيسته اند و محل حکومت آنها شمال غرب ايران بوده است.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 138811035